Palveluiden konseptointi ja markkinointi
KONSEPTOINTI, MARKKINOINTI
Lähtötilanne
OK Salonki on tarjonnut kauneus- ja hyvinvointialan palveluja lähes 40-vuotta. Vuosien saatossa yritykselle on muodostunut uusia palveluja ja tapoja palvella asiakkaita, jotka ovat osin jääneet asiakkailta piiloon ja joihin henkilöstöllä ei ole yhteistä palvelukonseptia.
Tavoitteena oli muotoilla kaksi palvelukonseptia kampaamolle
Projektin tavoitteena oli tehdä näkyväksi ja luoda toimiva tuotteistettu konsepti kahdelle olemassa olevalle parturi-kampaamo palvelulle. Palveluiden tulisi olla selkeitä kokonaisuuksia ja markkinointivalmiita.
Projekti
Projekti jaettii kahteen vaiheeseen. Ensimmäisen vaiheen tavoite oli henkilökunnan ohjeen laatiminen, jossa selkeytettiin kahta palveluja huomioiden asiakkaan kokonaisvaltainen palvelukokemus sekä lisämyynnin mahdollisuudet. Toisessa vaiheessa molemmille palveluille luotiin houkutteleva mainoskonsepti lisäämään palvelujen tunnettavuutta, asiakkaan kohderyhmien mukaisesti.

Toteutus
– sisäinen ohje henkilökunnalle (PDF, A4)
– muokattavat somemainospohjat
– sisäinen ohje mainostamiseen
– konseptisuunnittelun toteutus Adoben InDesign ja Illustrator
Materiaalit on otettu käyttöön perehdytyksen ja palveluiden yhteydessä sekä digitaalisissa kanavissa.
